Från och med 241108 gäller våra nya e-tjänster för blanketter och supportärenden. För de ärenden som det ännu inte finns en e-tjänst för ska man skapa ett supportärende och bifoga aktuell blankett.
Det är då samma blankett som tidigare. Vi kommer löpande att lägga upp fler e-tjänster och plockar då bort blanketter som är upplagda som PDF. Du klickar på aktuell e-tjänst och loggar in som anställd. Är du inte anställd i kommunen kan du göra supportärende/ansöka om intyg och använder då Bank-ID som inloggning.
Alla ärenden som kräver signering av chef skickas först till chef och inkommer till oss när chef har signerat. Du kan följa dina ärenden på Mina sidor.
Vi kommer att sitta på kommunhuset en dag i månaden och ni kan då boka besök med oss via er outlook under delad kalender. Välj Bokning_Lonecentrum_Alvkarleby@alvkarleby.se.
Vi tar bokade besök mellan kl. 09:00-12:00 och 12:30-15:00.
Vi har även drop-in dessa dagar med då mellan kl. 09:00-12:00 och 13:00-15:00.
Fastställda datum:
6 februari 2025 OBS! Nytt datum, tidigare sagt 5 februari
5 mars 2025
9 april 2025
7 maj 2025
4 juni 2025
Vår scanning upphör från och med 241101. Vår kommande e-tjänst kommer istället att gälla och innan den är lanserad kan man skicka fil/underlag via info@lonecentrum.se.
När det gäller ärenden, frågor, beställningar av intyg, mm gäller formuläret på vår hemsida alternativt info@lonecentrum.se
Text
Supporttider
måndag-tisdag 9-12
onsdag STÄNGT
torsdag-fredag 9-12
Tierp 0293-21 82 00
Älvkarleby 026-831 52
Knivsta 018-34 70 82
E-tjänster
Tierp
Älvkarleby
Knivsta
TEMAB
Skicka fråga/bifoga fil:
E-post: info@lonecentrum.se