IT-Centrum

Information om e-tjänsterna

Vi är glada att meddela att våra e-tjänster nu är fullt fungerande och vi uppmuntrar alla att börja använda dem för samtliga ärenden.

Från och med den 2 juni 2025 stängs e-postadressen info@lonecentrum.se. Därefter kommer vi endast att vara tillgängliga via e-tjänsterna samt telefon under våra supporttider.

Observera att alla arbetstagare inom kommunen ska logga in som anställda med sitt personalkonto (ej med e-legitimation).

För de som inte längre är anställda i kommunen finns en e-tjänst som heter Supportärenden ej anställd, där man kan ställa frågor till Lönecentrum. Det finns även en e-tjänst för att beställa intyg – Intyg tidigare anställd. För dessa två e-tjänster väljs Logga in med e-legitimation.

De e-tjänster vi nyligen har lanserat är:

  • T2 Tjänstgöringsrapport för månadsanställda
  • Förskjuten arbetstid
  • Arvode/engångsersättning
  • Godkännande för att spara semesterdagar

E-tjänsten T3 Tidrapport kommer att göras tillgänglig under april 2025.

Det finns ett antal blanketter kvar som används mer sällan och som inte kommer att omvandlas till e-tjänster inom den närmaste tiden. Dessa blanketter ska bifogas i ett supportärende till oss.

Instruktioner och lathundar för e-tjänsterna finns på vår webb under respektive kommuns flik här ovan.

Vi är medvetna om att systemet fortfarande är nytt, och vi tar tacksamt emot synpunkter på hur e-tjänsterna kan förbättras. Skicka gärna feedback till oss via ett supportärende


Kommentarer
Sidan publicerad 2025-04-01 av Ulrica Isberg